کد خبر : 9225
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 - 17:59

نوآوری و فرهنگ‌سازی نیاز صنعت بیمه

نوآوری و فرهنگ‌سازی نیاز صنعت بیمه
در آستانه فرارسیدن 27 اردیبهشت ماه، "روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی"، اعظم هنردوست نائب‌ رئیس هیئت مدیره و سرپرست شرکت بیمه اتکایی ایران‌معین، در پیامی ضمن تبریک این مناسبت به فعالان عرصه روابط عمومی و اصحاب رسانه، بر ضرورت ایجاد خلاقیت و توسعه فرهنگ بیمه‌ای تاکید داشت.

به گزارش باشگاه بیمه گران، در این پیام آمده است:

اهمیت ارتباطات میان فردی و سازمانی تا آنجاست که در دنیا یک روز به تاریخ ۲۷ اردیبهشت ماه، به نام “روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی” نام گذاری شده است.

این تاکید که با همراهی عنوان روابط عمومی بیش از ارتباطات فردی، مناسبات سازمانی را دربرمی‌گیرد فرصت مغتنمی جهت ارزیابی سیاست‌ها، دستاوردها، داشته‌ها و نداشته‌ها در راستای تعاملات درون و برون سازمانی است.

از این رو روابط عمومی‌ها به عنوان بخش لاینفک هر مجموعه‌ای وظایف مهمی از جمله تنویر افکار عمومی، معرفی و بالابردن سطح آگاهی و دانش جامعه نسبت به اهداف مدون شده آن تشکیلات و انتقال بازخورد افراد به مدیریت‌ها را بر عهده دارند. همچنین راهبری یک سیستم به سمت اهداف والا محقق نخواهد شد؛ مگر با داشتن حوزه‌های حمایتی درون‌ واحدی که از مهم‌ترین آنها، حوزه روابط‌عمومی است.

در این میان اهمیت روابط عمومی‌ در شرکت‌های بیمه به دلیل فروش خدمت ناملموس دوچندان می‌نماید؛ برخلاف بازاریابی سنتی که تاکید دارد فعالیت این واحد در صنعت بیمه باید به جذب پرتفوی و سود بیشتر منتهی شود؛ رسالت روابط عمومی جز افزایش دانش، فرهنگ‌سازی و به بیان دیگر ارتقاء سطح سواد بیمه‌ای جامعه نیست، فرهنگ‌سازی و ارتقاء سواد بیمه‌ای با تبلیغات رنگارنگ رشته‌های بیمه‌ای ممکن نمی‌شود، بلکه بیمه باید در ناخودآگاه جامعه نفوذ کرده و افراد آن را به عنوان یک ضرورت بپذیرند.

جان کلام آنکه، صنعت بیمه برای شکوفایی مورد اشاره نیاز به دو مولفه مهم نوآوری و فرهنگ‌سازی دارد که رفع خلاءهای موجود بی شک مسیر تعاملات جدید میان شرکت‌های بیمه‌گر و بیمه گذاران را گشوده و ثمرات بسیاری به دنبال خواهد داشت که افزایش ضریب نفوذ بیمه و به دنبال آن رونق فروش شرکت‌های این حوزه از آن دست است.

در این فرصت، روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی را خدمت تمامی مدیران، مسئولان، کارمندان و تلاش‌گران عرصه روابط عمومی تبریک گفته و از خداوند متعال برای این عزیزان، موفقیت و سلامت مسألت می‌نمایم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.