کد خبر : 9703
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 خرداد 1403 - 8:09

حلقه های مفقوده صنعت بیمه  قسمت سوم: آموزش همگانی  

حلقه های مفقوده صنعت بیمه   قسمت سوم: آموزش همگانی  
همه ما درباره اهمیت آموزش همگانی در جامعه شنیده‌ایم. اما به واقع، چرا مسئله ی آموزش عمومی و بهبود شرایط آموزش در جوامع مختلف، به خصوص کشورهای پیشرفته، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.  

همه ما درباره اهمیت آموزش همگانی در جامعه شنیده‌ایم. اما به واقع، چرا مسئله ی آموزش عمومی و بهبود شرایط آموزش در جوامع مختلف، به خصوص کشورهای پیشرفته، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

به عنوان نمونه ، یکی از شاخصه های رشد و توسعه یافتگی مدنیت در جوامع مختلف از منظر بانک جهانی میزان رشد بیمه های مدنی در آن جامعه بوده و لذا با توجه به ضریب نفوذ بیمه های مدنی به صورت اخص و کلیت ضریب نفوذ بیمه به صورت اعم در کشور مطابق داده های سالنامه بیمه مرکزی به نظر می رسد این جایگاه برای بیمه نامه های مذکور بسیار نازل بوده و با توجه به رشد دیگر شاخصه های مدنیت در جامعه ایرانی ، نشانه‌ای بزرگ در عدم برنامه ریزی در جهت ارائه صحیح این بیمه نامه ها توسط صنعت بیمه و به تبع آن عدم آموزش همگانی در شناساندن انواع مخاطرات این حوزه و به صورت کلی عدم آشنایی آحاد جامعه با صنعت بیمه و مزایای بسیار آن می‌باشد.

یکی از اهداف روشن و واضح آموزش عمومی، فراهم کردن شرایط آموزش برای همه ی آحاد جامعه از هر سطح و شرایط اجتماعی، پرورش افراد موفق و کارآمد برای جامعه است‌.

آموزش، یکی از اصلی ترین راه های انتقال آداب و رسوم و سنت های هر جامعه از یک نسل به نسل آینده قلمداد می گردد ، همچنین از اصلی ترین و موثرترین راه های بهبود رفاه اقتصادی در هر جامعه است. در طول دو دهه ی گذشته، پیشرفت تکنولوژی در دنیا باعث افزایش رقابت در کسب و کار در سطح جهانی شده است به همین خاطر است که بسیاری از اقتصادهای پیشرفته ی دنیا سالانه بخش قابل توجهی از بودجه ی خود را به آموزش چه در سطح مدارس و چه در سطوح عالی اختصاص می دهند. به عنوان مثال، در کشور آمریکا تنها در سال ۲۰۱۳ بودجه ای بالغ بر ۶۳۲ میلیارد دلار صرف بهبود و ارتقای سطح کیفی آموزش وپرورش شد.

با توجه به مطالب مذکور برای تثبیت آینده صنعت بیمه و نفوذ آن به بطن جامعه و تبدیل شدن به یکی از حیاتی ترین خدمات مورد نیاز خانواده های ایرانی، به نظر می رسد بخش آموزش شرکت های بیمه بلاخص مدیریت آموزش بیمه مرکزی باید طرحی نو دراندازند و از پیله های در هم تنیده خود برون آیند و آموزش همگانی را به صورت تفصیلی به عنوان یگانه راهکار برون رفت صنعت بیمه از این رخوت کنونی قلمداد نموده و خود را در قبال جامعه ایرانی و در اشل کوچکتر صنعت بیمه در آینده مسئول بدانند.

✍ مهدی خمسه/ کارشناس بازار بیمه

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.